Thursday, December 23, 2010

Un alt film

" Christmas On Division Street " -film, 1991


Conditia umana. Intotdeauna am crezut ca sunt mult prea privilegiata si am o slabiciune imensa pentru oamenii saraci, copii, batrani. Si de animale imi pare rau ( ca urmare am o micuta catelusa acasa ; cadou de Craciun din fata blocului ) , dar nu in asa mare masura cat imi pare rau de oameni si nevoile lor.Am vauzt azi dimineata filmul, m-a impresionat profund. Nici Titanicul nu m-a facut sa plang ; insa relatiile dintre oameni, nepasarea unor bogati fata de saracii neajutorati, nepasarea tinerilor , ma ating.

In timp ce facea cercetari intr-o biblioteca din Philadelphia,liceanul Trevor intalneste un batran vagabond care ii evoca,mai pasionant decat profesorii sai,istoria ''parintilor fondatori'' ai democratiei americane. Tulburat de mizeria in care isi descopera mentorul printre sute de oameni fara acoperis,tanarul crede ca e aberant faptul ca parintii sai colecteaza ajutoare pentru dezbracatii Romaniei,in timp ce sub ochii lor,in cartierele marginase ale orasului,pot fi vazute femei care nasc pe trotuar,in ninsoare.


Sunt atatea fenomene care ne inconjoara : in afara animalelor care mor de foame, mai sunt oameni in aceeasi conditie, femei care nu au cum sa mearga la spital, insarcinate, bolnave, care nu numai ca nu au caldura, dar nu au paturi sa se incalzeasca , un pat. Tu te imaginezi dormind O ZI in strada, fara centrala, fara patura, fara pat, fara asistenta medicala, fara mancare , fara cineva caruia sa-i pese de tine? Si de cate ori ai ajutat pe cineva, cu o farfurie de mancare sau 5 lei din banii de buzunar? Conditia umana nu ne-o putem alege , dar putem ajuta oamenii sa si-o schimbe in bine.

No comments: